MARKETING
Koliko puta ste čuli pitanje: „Šta je marketing?“
Dobar odgovor na ovo pitanje može da bude kratka priča. Naime, bakalar izlegne stotine hiljada jaja i završi osušen u radnji. Kokoška snese jedno jaje i raskokodače se, hvaleći se svojim učinkom.
1887. godine, Michael Marks, osnivač kompanije Mark & Spencer, na pitanje kako je napravio uspeh sa svojom prodavnicom, odgovorio: “Tako što sam prodavao prave proizvode, na pravom mestu, po pravoj ceni, promovišući ih na pravi način, pravim ljudima.“
Može se slobodno reći da je on tvorac čuvenog pravila marketing MIX-a 4P – Product, Price, Placement, Promotion… kasnije je dodato još jedno P People a nedavno još 2 P Process i Physical evidence.
Nekad pravilo 4P danas glasi 7P i znači:
Product – proizvod
Price – cena
Placement – plasiranje
Promotion – promocija
People – potrošači
Process – procesi
Physical evidence – fizički dokaz
Iza ovog jednostavnog pravila, postoji niz aktivnosti koja svaka za zebe predstavlja važan činilac uspeha svakog projekta: pozicioniranje proizvoda, njegove karakteristike, njegova korisnost, brend, pakovanje, servis, izbor i vreme reklamiranja, izbor i vreme promocije, izbor i vreme komunikacije sa ciljanim javnostima, kroz ATL, BTL, PR i Digitalne kanale.
Zadatak marketinga je da svojim aktivnostima uspostavi, održava i neguje vezu između kompanije i potrošača.
Tačnije, marketing svojim aktivnostima treba da omogući kompaniji da zadovolji svoje potrebe za profitom ali i da zadovolji potrebe i očekivanje potrošača.
Ako i dalje mislite da je marketing bacanje para u vodu, u pravu ste!
Marketing je bacanje para nizvodno, da bi vam se iste vratile sa svom ribom koja se nakupila…