Korporativna kultura, Misija i Vizija
Kad kažem “angažovanje” ne mislim na smisao upošljavanja nekoga da odradi deo ili ceo posao. Mislim na angažovanje, ne sa pozicije poslodavca ili menadžera, već na angažovanje sa pozicije zaposlenog.
Prvenstveno mislim na prihvatanje obaveze, svesno i samokritično, sa željom da se ista uradi posvećeno i na najbolji mogući način sa jasnom idejom zaposlenog da da svoj maksimalni doprinos i učestvuje u realizaciji plana i dostizanju cilja kompanije. Angažovanje u smislu zadovoljstva poslom i emocionalno pristupanje istom kako bi uložio vreme i znanje u kompaniju u kojoj se oseća dobro, poštovano i prihvaćeno
Esencija današnjeg poslovanja je upravo želja zaposlenih za visokim angažovanjem, tačnije kako tu želju probuditi i još teže, kako je održavati na visokom nivou.
I ovde na scenu stupaju HR lideri, koji nisu oni koji raspišu oglas za radno mesto, kopirajući neki tuđi, već aktivno pristupaju svakoj poziciji, svakoj regrutaciji, svakom upoznavanju zaposlenog sa novim radnim mestom, radnim okruženjem, politikom rada kompanije…
Radeći u nekoliko kompanija, samo jedom sam radio sa HR-om koji je bio LIDER u svom poslu. Sa druge strane, bilo je pregršt kolega koje su samo odrađivale svoj posao kako bi zadovoljile potrebe radnog mesta i dobile ugovorenu platu. Da ne spominjem one koji su se više bavili “sindikalnom prodajom” nego svojim poslom…
Da uđem u malu digresiju: Koliko Vas zna napamet dve najčuvenije odrednice svake kompanije – Misiju i Viziju? Koliko Vas svaki dan odlazi na posao sa željom da se i danas i sutra i dok god je tu, ide u korak sa ova dva napisana elementa poslovanja? Paradoks u 90% slučajeva je da se o Misiji i Viziji, razmišlja u trenutku kada se pravi sajt kompanije pa “kao i kod svih drugih”, mora nešto da se napiše… Drugi paradoks je da to “nešto” mora da zvuči dobro… Da li u vašoj firmi, vlasnik ili CEO znaju Misiju i Viziju firme i u skladu sa njima se ponašaju ili je Misija i Vizija profit? Kako god, osobe koje trebaju da budu “čuvari” i glavni u sprovođenju i kontroli pomenutih parametra su članovi TOP Menadžmenta a među njima po ovom pitanju najbitniji HR Direktor.
Da se vratimo na HR, tačnije na osobe koje vode računa o zaposlenima u kompaniji. Osobe čiji je posao da se zaposleni osećaju prijatno, lepo, povlašćeno zadovoljno i zahvalno što rade za kompaniju. Da li, i sa kojim uspehom zaposleni obavljaju svoje obaveze, za to su zaduženi njihovi nadređeni Direktori. Jasno je koliko je bitna komunikacija na horiznotalnom nivou Direktora ali i na vertikalnom nivou Direktora i zaposlenih… Ako je komunikacija unutar kompanije loša, posao će da trpi… Da ne spominjem da u koliko je eksterna komunikacija loša, posla neće ni biti, ali o tome nekom drugom prilikom.
Elem, Direktori, pokažite empatiju prema svojim ljudima i volite ih. Ukazujte im poverenje, dajte im ambiciozne ciljeve, pokažite im da verujete u njih i budite im na raspolaganju. Jasno, kao tragovi u snegu, videće se ko hoće da Vas prati na putu ispunjenja Vizije i Misije a ko je tu da “ubije vreme” ili iz raznoraznih razloga mora tu da bude… Dugo birajte članove tima, brzo otpuštajte.