Koliki je životni vek kompanije?

Koliki je životni vek kompanije?

Kao i dete, firma se rađa, prolazi kroz period “odrastanja”, prolaze “dečije bolesti”, iz svog rada počinje da uči, da ulaže u sebe, da sagledava tržište, mogućnosti, potencijale, da koristi ukazane šanse. Da bi firma prešla na nivo kompanije, potrebne su godine napornog rada, hiljade loših ideja, mnogo uloženih sredstava, hiljade pametnih odluka i ono šta je najbitnije, čelični nervi i neizmerna upornost (naravno pod uslovom da firma – kompanija sazreva na tržišnim principima a ne na osnovu nasleđenih sredstava, pozicija i sl.).

Veliki broj kompanija svetsku slavu i uspeh postiže tek u drugoj generaciji, kad deca naslede osnivače, a ponekad i kad unuci dodju na čelne pozicije. Međutim, često se dešava da naslednici upropaste ono šta su osnivači postigli.  Ovo samo govori u prilog mišljenju da niko nije „Bogom dat“ da radi nešto, već mu se pruža prilika koju može da iskoristi ili ne. Mora se priznati da su osnivači ili osobe koje su pokrenule kompanije i stvorili BRAND-ove, uvek imali jasnu sliku svog cilja i ništa ih nije zaustavljalo dok isti ne bi dostigli. Neki su to uradili u mladosti a neki su do cilja došli posle dugo godina istraživanja, rada, grešaka, padova.

Koliki je životni vek kompanije?
Koliki je životni vek kompanije?

Osnivači, danas velikih BRAND-ova Heinz i Jack Daniels, imali su samo 16 godina kada su pokrenuli svoje firme. Do svoje dvadesete godine, osnivači su pokrenuli kompanije Mars, Bata, Ikea, Facebook. Ako mislite da ste zakasnili sa pokretanjem svog biznisa, niste u pravu jer su osnivači kompanija Moet&Chandon, McDonalds, CocaCola, Porsche, Maybah, KFC, imali preko 50 godina kada su počinjali sa ovim sada čuvenim BRAND-ovima. Važno je napomenuti da se u promilima meri broj kompanija koje su uspele iz prvog pokušaja… Velika većina je uspela posle dugog niza loših ideja, loše plasiranih sredstava, padova, bankrota i sl. Zanimljiva je priča o osnivaču BRAND-a Zippo:

Za mladog Georgea Blaisdella je malo njih verovalo da će uspeti u teškim godinama depresije, tridesetih godina dvadesetog veka. Imao je veoma malo obrazovanja, štaviše mrzeo je školu koju je napustio u 5. razredu. Otac ga je na silu upisao na Vojnu akademiju, da bi bio izbačen sa iste nakon svega dve godine. Otac ga je uveo u porodični posao – Blaisdell Machinery Company – gde je naučio obradu metala, veštinu koja će mu biti dragocena kroz nekih tridesetak godina kad je napravio Zippo upaljač.

Koliki je životni vek kompanije?

Posle Prvog svetskog rata, preuzeo je porodični biznis, zatim prodao mašine 1920. i uložio novac u naftu. Međutim, posao sa naftom je dvadesetih godina, kao i sve ostalo, posrnuo u periodu velike depresije. Sarah Dorn, njegova ćerka je ovako opisala svog oca u tim godinama: “Moj otac je mrzeo posao sa naftom. Nije bio dobar u tome, on je bio čovek koji je više puta bankrotirao. Nije imao strpljenja. Jedino šta je znao je da nešto mora da uradi jer su to bila teška vremena. Bila je besparica, on je išao od jednog do drugog i tražio novac da otvori Zippo Manufacturing Company. Niko nije verovao u njega. Svima je to izgledala neozbiljna, nerazborita ideja. Zamislite: proizvodnja i marketing upaljača po ceni od 1.95 dolara, u vreme kad je ta suma bila dovoljna da se prehrani cela porodica. Šta ga je teralo da nastavi? Šta god da je bilo, imalo je veze sa očajem. Ovo je moralo da mu uspe. Zbog njega samog i njegove porodice. Kako sada kažu, nije postojao plan B.

Ovakvih priča ima puno, mnogo više od onih “idealnih”.

Vraćamo se na pitanje sa početka: “Koliki je životni vek kompanije?” To je pitanje za million dolara… Mogućnosti su nezamislive sa jedne strane i kratkoročne sa druge strane. Sve zavisi od vizije, mogućnosti predviđanja i nadasve upornosti… Koliko pojedine kompanije traju, jasnije možete shvatiti iz tabele koja sledi. U njoj je prikazana godina nastanka kompanija, šta se te godine dogodilo u svetu a šta kod nas na našim prostorima… Kada zajedno sagledate ove činjenice, shvatićete zašto su ove kompanije najveći svetski BRAND-ovi.

Hoćete da pričamo o ovome? 

osnovana kompanija desilo se u svetu desilo se kod nas
1692

 

Coutts Bank

*U Salemu, Masačusets, 14 žena osuđeno na smrt zbog “veštičarenja”

*Rođen Džon Bajron

*Završeno preseljavanje Srba pod vođstvom Arsenija III Čarnojevića i njihovo naseljavanje u južnu Ugarsku
1736

 

Barklay’s

*Rodio se James Watt škotski izumitelj *Završena izgradnja beogradske tvrđave po planovima pukovnika Nikole Doksata de Moresa
1758

 

Jose Cuervo

*Ruđer Bošković je objavio rad: Theoria philosophiae naturalis redacta ad unicam legem virium in nalura existentium. *U manastiru Hopovo se zamonašio Dositej Obradović
1759

 

Guinness

*Posle 6 godina gradnje, otvoren britanski muzej.

*Umro Georg Fridrih Hendl, nemački kompozitor

*Završen Austougarsko Otomanski rat u kome su se Srbi borli na strani Austrougarske.
1765

 

Hennessy

*Preminuo Mihail Vasilievič Lomonosov *Rođeni Stojan Čupić i Jakov Nenadović, srpske vojvode.
1783

 

Schweppes

*Završen rat za nezavisnost Amerike

*Carska Rusija aneksirala Krim i priobalje Crnog Mora kao  i Gruziju

*rođen Miloš Obrenović, vođa Drugog srpskog ustanka
1805

 

Pernod Ricard

*Napoleon krunisan za Kralja Italije

*Bitka kod Trafalgara.

*Bitka na Ivankovcu.

*Osnovan Praviteljstvujušći sovjet Serbski

1820

 

Johnnie Walker

*Andri Mari Amper, ustanovio “Amperov” zakon elektriciteta.

*Rodio se Fridrih Engels.

*Knez Miloš Obrenović dozvolio organizovanu seču šuma u Srbiji.
1826

 

Carlsberg

 *Sultan Mahmut II ukinuo “janjičare”.

*Preminuo Tomas Džeferson

*U Pešti osnovana Matica Srpska.

*Rođen Svetozar Miletić

1837

 

Procter&Gamble

Hermes

Tiffany

John Deere

*“Oliver Tvist”, Čarlsa DIkensa, prvi put objavljen u Londonu. *Semjuel Mors patentirao telegraf.

*Preminuo Aleksandar Sergejevič Puškin.

*Uspostavljeni diplomatski odnosi između Velike Britanije i Kneževine Srbije.

*Ukazom Kneza Miloša, u Srbiji ukinut „kuluk“.

1841

 

C&A

Thomas Cook

*Ujedinjenjem dve kolonije, nastala Kanada.

*Britanija okupirala Hong Kong.

*U Parizu prvi put izveden balet “Žizela”

*Beograd postaje prestonica Kneževine Srbije za vreme prve vladavine Mihaila Obrenovića

*Prvi zakon o penzijama u Srbiji

 

Podelite sa prijateljima

Pročitajte i:

rešavanje problema

REŠAVANJE PROBLEMA U PRODAJI

REŠAVANJE PROBLEMA U PRODAJI Da li znate kako u “istočnoj” civilizaciji pristupaju problemu a kako u “zapadnoj”? Istočnjaci, tačnije u Kini, problem ili kriza se piše sa dva simbola (危机).

Sastanak, prezentacija, javni nastup...

Sastanak, prezentacija, javni nastup…

Sastanak, prezentacija, javni nastup… Mark Tven, čuveni američki pisac, izdavač i preduzetnik, bio je jedan od najcenjenijih govornika svog vremena. Između ostalog, pamti se njegova izjava: „Obično mi je potrebno

pregovaranje

Pregovaranje II deo

Pregovaranje U prvo delu teksta o pregovaranju smo pričali i konstatovali da je do nas da li hoćemo da budemo manipulatori ili pregovarači. Potrebno je da naučimo tehnike pregovaranja kako

pregovaranje

Pregovaranje I deo

Pregovaranje je najvažnija veština u okviru komunikacije, bilo da se misli na poslovno ili privatno okruženje. Veliki broj ljudi, sa druge strane, uopšte nije svestan da se proces pregovaranja neprestano

BESPLATNA ANALIZA POSLOVANJA !​

Da li želite da uđete u magičan svet PRODAJE ?​