Kako izgubiti najbolje zaposlene?

Kako izgubiti najbolje zaposlene?

Ne postoji ni jedan menadžer na svetu, koji je to postao a da nije hteo da bude najbolji u svom poslu. Svi težimo da nam kompanija u kojoj radimo bude dobro mesto za rad. Ipak, da li znamo da “postavimo” sve kockice kako treba i da održavamo pozitivnu radnu atmosferu?

Možda je baš u ovom trenutku, naš najbolji prodavac rešio da ode?

Kako da sprečimo da nam zaposleni odlaze? Na žalost, u većini slučajeva, odlaze dobri a oni malo manje dobri ostaju.

Problem je u nama. U menadžerima. U TOP i srednjem menadžmentu.

Samo da se dotaknemo one izlizane ali veoma istinite činjenice, da zaposleni ne napuštaju firme nego menadžere.

Jednog mog generalnog direktora je za dve godine napustilo 6 direktora iz tima od sedam… Za svakog je imao opravdanje i sebe ubedio da i nisu bili tako dobri… Ni u jednom trenutku nije pomislio da možda on ne radi nešto kako treba…

Kvalitetni zaposleni odlaze iz nekoliko razloga:

  • ne vide svoju svrhu i svoj jasan položaj u kompaniji
  • kompanija nema politiku usavršavanja i sticanja novih znanja
  • kompanija nema politiku unapređenja kvalitetnih kadrova
  • nisu adekvatno angažovani u oviru tima u kom rade
  • njihov menadžer ih ne vodi primerom već naredbama
  • na njihov uspeh se gleda kao na “normalnu” pojavu, nema ni “tapšanje po ramenu”
  • gledaju kako kolege neprestano greše i ne budu kažnjeni za greške
  • u ne malom broju slučajeva – zlostavljanje / mobing

Jednom sam kao prodavac, smogao snage da posle niza dobrih meseci, odem kod mog menadžera i da mu tražim nove izazove. Nisam tražio veću platu ili bonus. Imao sam sreće jer sam naišao na razumevanje. Moj menadžer mi je omogućio usavršavanje, dao mi je mogućnost da budem još bolji i dao mi je moj prvi tim da vodim. Time je pokazao:

  • da ceni ono šta sam do tada uradio
  • da veruje u mene
  • da računa na mene
  • da dobro radim svoj posao
  • ulio mi je sigurnost i spokojnost da kompanija vodi računa o kvalitetnim kadrovima

Sa druge strane, prisustvovao sam situaciji kad kolega očekuje unapređenje jer realno to i zaslužuje, a menadžer mu kaže da mu on baš treba na toj poziciji i da mu je super baš tu. Otišao je za šest meseci, a menadžer je izgubio dobrog prodavca.

Kako izgubiti najbolje zaposlene
Kako izgubiti najbolje zaposlene?

Kako izgubiti najbolje zaposlene?

Ako kao menadžeri, ne možemo da ispoljimo empatiju i da predvodimo svoje timove, hajde da pogledamo koliki je trošak kad nam ode kvalitetan kadar, možda nas to trgne da otvorimo oči!? Koliko nam treba vremena da nađemo adekvatnu zamenu? Koliko smo prodaja izgubili u međuvremenu?

Menadžer je osoba koja mora da obučava, trenira, motiviše i kontroliše svoj tim.

Ljudski mozak je dizajniran da uči, ne samo tokom školskih godina našeg detinjstva, već i tokom našeg životnog veka. Kada učimo, doživljavamo više nivoe moždane aktivnosti i proizvode se mnoga hamijska jedinjenja u mozgu koje se čine da se dobro osećamo. Menadžeri bi morali dobro to da zapamte.

Radite sa vašim timom. Kupite im knjige o menadžmentu, komunikaciji, prodaji, marketing…, pričajte sa njima o knjigama, šta su pročitali, da li nešto mogu da iskoriste u svom radu, otvorite diskusiju unutar tima… Sve će vam se varatiti višestruko… i njima i vama i kompaniji.

Hoćete da pričamo o tome?

MTC KONTAKT

Podelite sa prijateljima

Pročitajte i:

rešavanje problema

REŠAVANJE PROBLEMA U PRODAJI

REŠAVANJE PROBLEMA U PRODAJI Da li znate kako u “istočnoj” civilizaciji pristupaju problemu a kako u “zapadnoj”? Istočnjaci, tačnije u Kini, problem ili kriza se piše sa dva simbola (危机).

Sastanak, prezentacija, javni nastup...

Sastanak, prezentacija, javni nastup…

Sastanak, prezentacija, javni nastup… Mark Tven, čuveni američki pisac, izdavač i preduzetnik, bio je jedan od najcenjenijih govornika svog vremena. Između ostalog, pamti se njegova izjava: „Obično mi je potrebno

pregovaranje

Pregovaranje II deo

Pregovaranje U prvo delu teksta o pregovaranju smo pričali i konstatovali da je do nas da li hoćemo da budemo manipulatori ili pregovarači. Potrebno je da naučimo tehnike pregovaranja kako

pregovaranje

Pregovaranje I deo

Pregovaranje je najvažnija veština u okviru komunikacije, bilo da se misli na poslovno ili privatno okruženje. Veliki broj ljudi, sa druge strane, uopšte nije svestan da se proces pregovaranja neprestano

BESPLATNA ANALIZA POSLOVANJA !​

Da li želite da uđete u magičan svet PRODAJE ?​