Da li ste primetili da se poslovanje promenilo?

Da li ste primetili da se poslovanje promenilo?

Poslovanje koje poznajemo, počelo je da nestaje i da ga menja nešto nesigirno, neizvesno, kompleksno, dvosmisleno. Što smo “uživali” u predefinisanim rešenjima, uživali smo. Jednostavno ih više nema. Svako “rešenje” je malo umetničko delo za sebe i veoma teško se u takvom obliku može primeniti na druge probleme.

U svetu je ovaj nov pojavni oblik poslovanja dobio ime VUCA (Volatile, Uncertain, Complex, Ambiguous). Prvo nas je “išamarala” korona, pa pos-koronalni period nije još prošao, a već se pojavila nova kriza koja drma sve, u vidu Ukrajine i svih zakulisnih radnji oko nje. Ko zna sa čime će nas iznenaditi naredna nedelja.

agile business
da li ste primetili da se poslovanje promenilo?

Da li ste primetili da se poslovanje promenilo?

Nedelja? Dan? Žao mi je što ovo moram da Vam kažem ali svi “strateški” planovi koje ste mukotrpno pravili za ovu i narednu godinu, padaju u vodu. Što bi jedan od bivših Predsednika Amerike, Dvajt Ajzenhauer, i general iz Drugog svetskog rata, rekao:” Učestvujući u pripremama bitaka, shvatio sam da su planovi beskorisni, ali da je planiranje nezamenjivo.” Nikad ova rečenica nije bila toliko tačna kao danas. Planiranje nas čini spremnim za akciju, održava nam kondiciju, oštri nam čula, daje nam opcije. Planiranje je jedan vid treniranja mozga.

Dakle, svaki novi dan je mali plan za sebe, jer samo kad se probudite znate kakvo je vreme napolju. Vremenska prognoza, kao što sama reč kaže je “prognoza” ili “predviđanje”. Dugoročni planovi su otišli na spavanje, a ko to ne vidi, OK, shvatiće na teži način. Ali teži način, više “boli”, duže traje, košta.

Da se vratimo na jutro: došli smo na posao i od juče nam već mnoge stvari nisu jasne, određeni događaji imaju dvoznačne poruke, shvatamo neminovnost stalnih promena i neophodnost delegiranja donošenja odluka po celoj vertikali kompanije. Ko je zapošljavao kadar da bi mu bio poslušan, shvata da je u ogromnom problemu. Pametniji menadžeri, koji su zapošljavali na svaku poziciju bolje od njih, dobijaju prostor da timski sagledavaju probleme i pokreću rešenja. Nikad nije bio potrebniji timski rad nego sad. Svaki, i najmanji problem ili izazov, sa više uglova iz više aspekata, treba analizirati, shvatiti, razumeti i agilno ga rešiti. Naša reč za agilnost je “prilagodljivost” pa ću je kao takvu koristiti.

Da li ste primetili da se poslovanje promenilo?
Da li ste primetili da se poslovanje promenilo?

Šta u VUCA vremenima znači biti prilagodljiv?

  1. ne promenu procesa, već promenu razmišljanja i kulture rada kompanije.
  2. promenu u načinu razmišljanja pojedinca, opisanu u vrednostima, definisane principima, manifestovane kroz neograničen broj primera…

Kako menadžeri trebaju ili “bi trebali” da vode timove i poslovanje:

  1. novim pristupom rukovođenja
  2. podsticanjem inovacija
  3. prilagođavanjem problemu
  4. primenom principa prilagođavanja u procesima, strukturi, realizaciji, kontroli…
  5. učenjem sebe i učenjem članova svog tima

Alvin Toffler, američki biznismen je davno rekao,:”Nepismeni neće biti oni koji ne znaju čitati i pisati, nego oni koji znaju učiti, zaboraviti neprimenjivo i naučiti novo”.

Agilni, ili prilagodljivi menadžeri, moraju biti humaniji, demokratskiji i inkluzivniji. Moraju davati svojim timovima „zašto“ i verovati im da će da isporuče „kako“.

Svojim timovima moraju pružiti autonomiju u samoorganizovanju, kreiranju i obavljanju posla. Njihov posao je da im stvore okruženje u kojem će rasti, raditi zajedno, izgrađujući poverenje i stvarajući dodatnu vrednost za kupca.

Agilni menadžment je način za postizanje održivih rezultata i dobrobiti zaposlenih. Agilno, agilno, u poslednje vreme se neprestano sve više i više čuje ova reč. Ali, agilno ili prilagodljivo je neophodnost današnje biznis svakodnevice.

Ko ovo ne shvati i ne krene danas u ove promene, kasnije neće imati šansu da ih sprovede.

Hoćete da pričamo o tome?

Podelite sa prijateljima

Pročitajte i:

rešavanje problema

REŠAVANJE PROBLEMA U PRODAJI

REŠAVANJE PROBLEMA U PRODAJI Da li znate kako u “istočnoj” civilizaciji pristupaju problemu a kako u “zapadnoj”? Istočnjaci, tačnije u Kini, problem ili kriza se piše sa dva simbola (危机).

Sastanak, prezentacija, javni nastup...

Sastanak, prezentacija, javni nastup…

Sastanak, prezentacija, javni nastup… Mark Tven, čuveni američki pisac, izdavač i preduzetnik, bio je jedan od najcenjenijih govornika svog vremena. Između ostalog, pamti se njegova izjava: „Obično mi je potrebno

pregovaranje

Pregovaranje II deo

Pregovaranje U prvo delu teksta o pregovaranju smo pričali i konstatovali da je do nas da li hoćemo da budemo manipulatori ili pregovarači. Potrebno je da naučimo tehnike pregovaranja kako

pregovaranje

Pregovaranje I deo

Pregovaranje je najvažnija veština u okviru komunikacije, bilo da se misli na poslovno ili privatno okruženje. Veliki broj ljudi, sa druge strane, uopšte nije svestan da se proces pregovaranja neprestano

BESPLATNA ANALIZA POSLOVANJA !​

Da li želite da uđete u magičan svet PRODAJE ?​